Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Lite om mig själv och Adele.

Av Adelekhalilsliv - 19 november 2013 15:16

Hallå där!

Jag är en tjej på tretton vårar. Jag älskar att skriva berättelser om olika problem man kan möta i livet. 

Jag spenderar mycket tid på att skriva brättelser och tänkte dela med mig här på bloggen.

Jag heter egentligen inte Adele Khalil och vill inte skriva ut mitt namn här på bloggen.


Jag har själv mött samma problem som Adele här i livet. Jag fick fly från Iran i 6 års åldern med min familj.

Jag vet själv hur det känns och hur hemskt det kan vara.

Jag har fått lite inspiration av mitt egna liv och ska skriva en berättelse om Adele Khalil som flyr från Syrien p.g.a krig.


Adele är fjorton år och är en smart tjej. Hon har en mycket bra relation med sina vänner och med familjen. Hon trivs dock inte alls så bra i skolan och hon känner sig inte trygg i Syrien. En dag får Adele veta något hemskt och sorgligt från sin mamma. 


Är du intresserad av att läsa om Adele och hennes resa till Sverige är denna blogg nått för dig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adelekhalilsliv - 19 november 2013 17:52

Nästa morgon vaknade jag av att jag hörde böneutrop och då förstod jag att det var dags att gå till skolan. Åh nej. Dom flesta lärarna var arga och slog barnen för det mesta. Dom påstod att barnen lärde sig bättre då, men så var inte fallet.  Jag s...

Av Adelekhalilsliv - 19 november 2013 15:39

Det var en varm vårdag i Syrien år 2011. Jag och min kompis Bahar lekte ''hoppa hage'' på min gård,vi hade ändå inget annat för oss den dagen. Jag kände hur svetten rann ner för mina kinder och jag såg att Bahar var otroligt utmattad och svettig. Bah...

Presentation


En tjej på 13 vårar.Älskar att skriva berättelser om olika problem man möter i livet. Gillar du att läsa?I så fall är denna blogg något för dig!På bloggen kommer jag att skriva om Adele Khalil som är fjorton år gammal och flyr från Syrien där det är krig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards